Thursday, September 13, 2007

Thank u ALLAH..Ramadan datang lagi..

Replace kak gee receptionist yg EL di hari pertama puasa..view yg cantekk di opis saye..sambil tulih blog nie..

Alhamdulillah.. Syukur pada Allah,bulan kemuliaan datang lagi..Syukur pd NYA coz beri kesempatan utk menunaikan rukun islam ke 3 ini dan saye selalu berdoa pd ALLAH mudah-mudahan ramadan kali ini saye akan sentiasa sihat untuk menjalani ibadah puasa..juga diberikan kekuatan untuk menempuhi semua dugaan & ujian yg mendatang.. Malam tadi mlm pertama berterawikh..ramainya umat nabi muhammad kat surau Blok C tempat saya tinggal..saye & housemate yng comey Cik Eyta awal-awal lagi dah penuhkan saf kat depan..turun seawal 7.50mlm siap bertelekung takot nanti penuh sesak..Hmm dan seperti yang dijangka mmg betul lautan manusia "yang terpilih" oleh ALLAH memenuhi ruang surau sampaikan ada yg solat kat luar kat tepi padang..Alhamdulillah..semua diberi kesedaran utk merebut ganjaran pahala yg berlipat ganda di bulan Ramadan Al Mubarak ini..

Pahala solat Terawih mlm pertama:Seolah baru dilahirkan & terhapus dosa-dosa yg lalu.

Saya berharap solat & amalan saye ini diterima Allah..Insya allah.. Terasa satu perasaan tiba-tiba menyelinap dlm diri..terasa kerdilnya kita dimata NYA.. Terasa semua kita adalah sama disisinya bile melihat semua saf-saf wanita bertelekung.. Tiada apa yg membezakan kecuali amalan kita dimata NYA..Tiada perbezaan pangkat & keturunan bile sujud pada ALLAH..Terasa keagungan ALLAH..
Terasa banyaknya dosa saye selama ni..

Syukur pd mu Ya allah..
Kerana kasih sayangmu..hambamu ini masih bernyawa & diberikan kesempatan menemui bulan yg lebih baik dari seribu bulan ini.. Azam saya tahun ini tak lain tak bukan nak posa cukup ( kecuali uzur syarie la) Nak solat terawih sepanjang Ramadan & baca Al quran.Juga nak memperbaiki diri yg selalu alpa..yang kadang-kadang terlupa pd nikmat ALLAH.

Saye juga nak berbaik & cuba memaafkan sume orang walaupun mmg luka dihati kadang2 mmg payah nak diubati..
Tapi betullah kan..terasa kemaafan itu dendam yang terindah..dan saya rasa sangat lapang dada bile dah bermaaf-maafan.Saye juga nak belajar overcome hot temper saye yg kadang-kadang payah nak dibendung ini..Sabar..sabar..sabar..smpi kadang-kadang terfikir juga musti ada hati yg terasa dgn saye..Maafkan Saye sahabat..Maafkan Saya keluarga..juga Maafkan Saye Sayang..

Hmm..Teringat Sayang lagi hari ini..since last saturday ,we not keep in touch dan saye juga tatau apa khabar dia 5 hari kebelakangan ini..harap-harapnya sihat menjalani ibadah puasa dan juga boleh menunaikan tanggungjawap di dlm arena kejuruteraan marin dia..maybe kat tgh2 laut lagi..Try to call him to wish Selamat berpuasa tapi as usual la cannot be reached..So sayang:

This wish for u Sayang,

Selamat berpuasa & menunaikan ibadah pada ALLAH s.w.t
Keja rajin-rajin,tamoo tension-tension eyh..
Jangan tinggal solat 5 waktu & mehla kita solat terawih samer2 biarpon kat lain tempat..

bile kite dah kawen nanti & u tak sailing kite g samer-samer kat masjid putra eyh!

Ramadan ini..moga-moga memberi kita sejuta bahagia & sama-sama kita doa pada ALLAH impian kita untuk hidup bersama dimakbulkan dan kita juga berjaya di dlm mengharungi kehidupan yg sgt mencabar ini..Amin..amin.. Sayang..

Dari kejauhan ini..
Maafkan salah silap i selama kita bersama melayari cinta terindah ini..

maafkan andainya kekhilafan yg berbekas di hati u
Percayalah sayang..bukan niat i menyakiti hati u..
Terima kasih sayang coz selalu bersabar nagn i yg hangen nie..kerana accept i seadanya dlm hidup u & menyayangi saye yang banyak karenah ini..
Juga halalkan segalanya agar ramadan ini lebih diberkati..


Ramadan ini..pertama kali saye menjadi seseorang yg teristimewa dlm hidup dia yang bernama Mohd Ekhram Sharif..Kali bertama saye jadi someone fiancee..mungkinkah ini thn terakhir saye jadi seorg "bachelor"?? Maybe next year dah upgrade jadi someone wifey?? Harap-harapnya..dengan doa semua org, Mak abah yg sentiasa menyokong & menyayangi kami berdua..dan semestinya doa saye yg tulus ikhlas kami kan disatukan hingga ke akhirnya..

Selagi cincin ini di jari..selagi itulah u dihati & i sayangi..but i alwiz pray to ALLAH to be yours forever..

Selamat bepuasa ok sayang..tamoo yang yang yok eyh..biarpun posa kat atas kapal kena semangat waja +perdana jugak..u tu dah layak jadi papa Qiestina & Aiman Kite dah taw..so musti posa full kalo cihat..I pon kalola bule posa full mmg nak posa full taw..tapi apakan daya..saye seorg wanita normal..:)

Selamat berpuasa semua..maaf zahir & batin..moga ramadan kali ini lebih bermakna & mendekatkan kita semua pada maha pencipta agung, dilimpahkan rezeki & berbahagia di dunia & akhirat..Amin..Amin..



0 Komen korang: